28 Ekim 2011 Cuma

39 aylık Ela memeyi bıraktı - Geciken kreş tepkisi



Bu bir çağın sonu bizim için. Artık tekrar tek çocuk emziren bir anneyim. Ela resmi belgelere göre tam 15 gündür meme talebinde bulunmadı. Geçtiğimiz gün Ece'yi de emerken görmesine rağmen yine bir talebi olmadı. Bunu da bir fırsat bilerek artık nerdeyse ilkokula başlıycak kocaman kuzumuz Ela'yı memeden kestik. Zaten tüm arkadaşlarına anlatacak kadar anısı bile var. Onun çevresinde de benim çevremde de onun kadar emen olmadığına göre bir rekora da imza atarak bu çağı kapatmış durumdadır.

Kreşe ilk başladığı günlerde ''Hadi anne sen beni bırak git. Sonra alırsın'' diyen Ela hanım. Geçtiğimiz ay içinde hastalanıp 1.5 hafta okula da gidemeyince bu aralıktan sonra yan çizmeye başladı. Her gün sabah okula gitmeden önce, önce bir ''ne giyeceğim, hayır onu giymeyeceğim, benim hiçbirşeyim yok'' diye ergenlik krizleri geçirdikten sonra ya babasının ya benim dellenip elimize geçeni giydirmemiz veya bazen uzlaşmamız üzerine evden hadi diyince 45 dakikada çıkabilen Ela, bir süredir ''okula gitmeyeceğim, gitmek istemiyorum, oram ağrıyo, ben Ece'den de hastayım'' diye bahaneler öne sürüyor. Farkettik ki geç anladı ama Ece ile benim beraber olmamızı kıskanıyor. Aslında okulla ilgili bir problemi yok. Oraya gittikten sonra hiç problem çıkarmıyor ve bütün gün güzelce oynuyor, uyuyor, yemek yiyor. Ama aklı da evde kalıyor. Ben de mecburen, arıza çıkardığı günler sabah giyinip onlarla birlikte ''işe gidiyorum'' diye evden çıkıyorum ve Ela'yı işe bırakıp eve dönüyorum. Akşam yine gidip alıyorum. Ve ben de onlarla çıktığım zaman problem yaratmıyor. Gayet güle eğlene gidiyoruz. Neyse biz ne dönemler atlattık. Bu da bir dönem. Nabza göre şerbet veririz, geçer demek istiyorum.

Fırsat bu fırsat herkesin Cumhuriyet Bayramını kutluyorum ve böyle günlerde Cumhuriyet Bayramı etkinliklerini iptal eden zihniyeti kınıyorum..

7 yorum:

ÇokBilmiş dedi ki...

Ah işte beklediğim yazı :) Benim Elam da 25 aylık oldu. Herkes memeden kesmeyecek misin diye sormaya başladı tabii :) Ben de "Acaba kendisi bırakmaz mı? Acaba bağımlı mı olur bana?" diye kurgular yapıyordum kendi kendime. Ama demek ki zamanı gelince bırakabiliyorlar memeyi, bağımlılık filan da olmuyor. HArika oldu bu haber. Emzirmeye devam o zaman :)

turkuaz kıyılar dedi ki...

Maşallah Ela'ya ve bu sabrı gösterebilen annesine...
Ege Bahar'da 15 gün sonra 30 ayını dolduracak ve son 15 gündür akşamdan akşama az az emiyor, sanıyorum 2-3haftaya bitecek bizimde emme olayımız,kendi isteğine bırakmak en güzeli,doya doya emdi ve kendisi bırakıyor, şahsen 2,5 yaşa kadar emzirebildiğim için mutluyum ama sizin rekoru kıramayız biz:)

Hande dedi ki...

bravo emzirme olayını bu kadar devam ettiren Ela'ya ve annesine..biz de 27 aylık ve hala gece-gündüz emen bir çocuk olacak tünelin sonunu görebildiğimize sevindim..

Oglak Kizlari dedi ki...

Maşallah. Iyi dayanmışssın.

Emzirmeyi özleyen anne Çiğdem

Eko Anne dedi ki...

Çokbilmiş, emzirmeye devam. Ben bir zararını gormedim. Bir 30'lu aylara gecsin düşünürsün. Hem kendisi gercekten doyuyor bence. Neden bırakasın?

Ne kadar güzel benim gibi uzun emziren ve bunu severek yapan anneler gormek. Harikasınız.

cuckan dedi ki...

muhteşemsiniz, emzirmeyi bu kadar uzun becerip böylece Ela'yı strese sokmadan kendi isteğiyle bırakmasını sağlayabildiğin seni can'dan kutluyorum:)
nabsa göre şerbet vermek anneliğin ikinci ismi diyorum. Annene, babaya, kayınvalideye, kocana, eh pek tabii ki kızına... biz de bir deyim vardım:"he" de, kavga çıkmasın". Senin deyimin bunun kibarcası:)

Unknown dedi ki...

Ekoannem, senin ve kizlarinin izini suruyoruz biz de kizim ve oglumla biliyorsun degil mi? Kizim 26 aylik hala emiyor, oglumsa henuz 4 aylik, isin basinda yani. Hala resmi olarak iki cocuk emziren anneyim yani:) bakalim bizim macera nasil sona erecek!

Seviyoruz sizi...